Marketing & Comunicare

Imaginea unei companii sau a unui produs nu se construieste doar prin campanii de promovare si marketing. Un rol din ce in ce mai important in firmele romanesti incepe sa fie jucat de PR.
Mai mult

Marketingul, in acceptiunea generala,  reprezinta stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere si/sau arta si stiinta de a vinde.

In societatea de astazi, marketingul reprezinta mai mult decat realizarea unei vanzari, dupa cum spune si Philip Kotler – “Crearea relatiilor cu clientii pe baza valorii si a satisfactiei pentru client reprezinta insasi esenta gandirii si practicii moderne de marketing”

Datorita caracteristicilor proceselor de marketing, modalitatilor de implementare a deciziilor de marketing, acceptiunilor si viziunilor noi asupra elementelor care compun o actiune de marketing, precum si ca urmare a nivelurilor diferite de perceptie si abordare a acestei componente a economiei de piata, definitiile și explicatiile aduse termenului de marketing sunt variate si permanent adaptate noilor realitati ale mediului economic.

Imaginea unei companii sau a unui produs nu se construieste doar prin campanii de promovare si marketing. Un rol din ce in ce mai important in firmele romanesti incepe sa fie jucat de PR.

Comunicarea este un ansamblu de actiuni care au in comun transmiterea de informatii sub forma de mesaje, stiri, semne sau gesturi simbolice, texte scrise s.a. intre doua persoane, numite interlocutori, sau mai formal, emitator si receptor.

Este un proces dinamic, aflat intr-o permanenta transformare. Societatea exista datorita comunicarii, ea inseamna comunitate si este vazuta ca un proces care implica participare din partea membrilor unei societati. Comunicarea imbraca forme variate si diverse, dintre care ne vom opri la comunicarea mediatizata si la comunicarea de masa, care este de fapt o forma a comunicarii mediatizate, destinata unor mase mari de indivizi si poate avea o forma subiectiva, care are ca scop manipularea opiniei publice, si forma obiectiva, care doreste simpla informare a persoanelor.